1038 Budapest, Szentendrei út 281.
Tel:+36(1)240-4878;
Mob:06(20)471-6071

Téli motorgumi

Az elmúlt években egyre többen vállalják be kétkerekűikkel a téli üzemet is. Ha nem akarunk pár év alatt nyikorgósra, recsegősre kopni, az ízületek, érzékeny testrészek védelmének érdekében alapfelszereltségként ajánlott a lábtakaró ponyva és a kézmelegítő zsák. Döbbenetes mértékben visszafogja a jeges menetszelet ez a két hasznos holmi.

Számolni kell azzal is, hogy a sós hólé aljas tud lenni. Bekúszik minden elérhető felületre, szétrohasztja az elektromos csatlakozókat, megeszi a fényezést, erősen koptatja a fékeket. A gyakori meleg vizes lemosás és az érzékeny pontok letakarása nagyban elősegíti a megfelelő korrózióvédelmet.

És mi a helyzet a gumikkal?

Téli motorgumik használata esetén két jelentős hátránnyal kell számolnunk. Egyrészt az áruk sokszor a normál nyári abroncsok duplája.  Mindennapos használat során azonban megtérül a befektetés.

Másrészt az autókhoz hasonlóan tavasszal cserélni kell őket, mert langyosabb, meleg időben extrém gyorsan kopnak. Tehát az éves üzemelési költségekbe bele kell számolni az átszerelések munkadíját is.

A motor egyenesfutási jellemzői kissé romlanak a mély és erősebben szegmentált mintázat miatt, viszont kanyarban a gumik bepótolják a lemaradást erősebb tapadás, jobb útérzet formájában.

Közúti nagymotorok esetében nincs túl sok választási lehetőség. 17 collos 110/120-as első illetve 130 és 190 közötti hátsó méretekben nem gyártanak téli abroncsot. Tévhit, hogy a  sportosabb gumi az ideális hűvösebb időben. Ezek az abroncsok sokkal lassabban melegednek be, sőt talán el sem tudják érni az üzemi hőmérsékletüket. Így a tapadásuk sem az igazi. Ajánlott inkább egy jó minőségű túragumi felpattintása.

Persze sokak számára nem jelent problémát a téli gumiválasztás, mivel max. október végén már a garázsban készül a hibernációra a nagyvas.

Az átlagos nyári mintáknál lényegesen brutálisabb a Heidenau K58 kialakítása. Nem kimondottan téli keverékű, de latyakban, hóban jobban viselkedik társainál. Sokan még nyáron is fent hagyják.

Heidenau K58

A Heidenau K66 a 16 collos méretben például az ApriliaScarabeo robogók egyik legkeresettebb típusa. Ez a gumi  használható akár nyáron is.

Heidenau K66

A Heidenau K66 L/T (vagy a plusz M+S jelzésű) gumik még nagyobb szilika tartalommal és lamellás mintakialakítással indulnak harcba a mínuszos időkkel szemben. Az egyik legjobb téli gumi robogóra.

Heidenau K66 LT

A német gyártó termékeinél látványosabb, morcosabb külsővel rendelkeznek az IRC Urban-Master-Snow SN-23 téli motorgumik. Anyaguk, szerkezeti felépítésük kifejezetten a zord körülményekre vannak hangolva. Futási zajuk kicsit magasabb, mint a németeké.

Michelin City GripWInter

A gyártás során alkalmazott termoaktív adaléknak köszönhetően az abroncs 10 fok alatt kevésbé hajlamos felkeményedni és tapadást veszíteni. A futófelület mintázatán alkalmazott lamellatechnológia elősegíti a haladást nedves és havas útburkolaton. Jó tapadását még nagy sebességnél is megőrzi, emellett stabilitás és könnyű manőverezhetőség jellemzi. Gyorsan eléri üzemi hőmérsékletét, így már nem sokkal indulás után maximális teljesítményét nyújtja. A kiváló nedves felületi tapadás mellett a hosszú futásteljesítményre is odafigyeltek a tervezők.

MetzelerFeelFreeWintec

Hideg, nedves időben jó tapadást biztosít. A futófelületen lévő apró barázdák segítik a vízkiszorítást, illetve rendkívül gyorsan bemelegszik - egyedül a kiadós havazás az, ami garázsba kényszeríti.

Mitas MC 32 WinScoot

Jó tapadással rendelkezik hideg és nedves körülmények között, sőt a mintázatnak köszönhetően még hó esetén is vannak tartalékai.

 

Parse Time: 1.180s