1038 Budapest, Szentendrei út 281.
Tel:+36(1)240-4878; Mob:06(20)471-6071
Használt motorgumi
Vékonyabb pénztárca esetén, próbaképp, motoreladás miatt szoktak nálunk használt abroncsot keresni. Tisztázzuk az elején: azért adjuk használtként, mert használt. Sokan keresik a 99%-os, fél éves, nem kopott, de maximum 5 ezer Forintos gumit. Ilyen nincs. Illetve van, csak azt új guminak nevezik, és az ára is annyi.
Nem ellenezzük a használatát, de kiválasztása odafigyelést igényel. A tárolás módja nagyon sokat számít. A sokáig függőleges kupacban tárolt abroncs deformálódhat. Az erős napsütés, valamint a téli csapadékos hideg nem tesz jót neki. Lehetőség szerint ne legyen 5-6 évesnél idősebb, ne legyen javítva, extrém módon kopva. Jólelkű eladók szilikonnal alaposan leápolt példányait érdemes messze elkerülni.
Vágott slick motorgumi.
A minta nélküli, versenypályákra gyártott gumit “slick”-nek is nevezik. Személy szerint én nem javaslom a házilag vágott mintájú versenyabroncs közúti használatát, ellenben sokan esküsznek rá. Olvasd el a véleményem, mérlegelj, majd dönts!
Hirdetési oldalakon találkozhatsz rendkívül kedvező árú közúti gumigarnitúrákkal. Szinte újként hirdetik ezeket az abroncsokat, párban 15-20 ezer forint között. Első ránézésre avatatlan szemnek valóban alig használtnak tűnhetnek, de!
Ezek a gumik versenypályára, extrém terhelésre vannak kifejlesztve. Gyárilag nincs rajtuk minta, ezt az értékesítő utólag vágja bele. Gumikeverékük a hatalmas terhelésre, tempóra van tervezve. De csak szakaszosan, rövid ideig. A versenypályán való rendeltetésszerű használat során nincs tartós nagy sebesség.
Közúton ellenben csak ez a jellemző. Autópályán huzamosan nagy vagy extrém tempóval használva az abroncs túlhevül, tapadása csökken. A másik véglet a lassú haladás. Ilyenkor viszont a gumiabroncs nem tud kellően felmelegedni, így tapadása szintén nem üti meg a kívánt szintet. Esőben gyorsan visszahűl, így nyálkássá, bizonytalanná válik az útérzet. Márpedig esővel egyre többször kell számolnunk nyaranta.
A versenypályára tervezett abroncsokat a nagyobb tapadás érdekében a közútinál sokkal puhább gumikeverékből állítják elő. A magas szilika tartalom elősegíti a jó tapadást, azonban rendkívül gyorsan öregszik az abroncs. A gyártók csak 1 évig garantálják az abroncs szavatosságát.
És talán a legfontosabb, hogy minden gyártó kifejezetten tiltja közúti használatát! Ez minden abroncs oldalán fel van tüntetve. Ha a gyár nem vállal felelősséget termékének közúti használatára, szerinted az eladóktól milyen garanciákat várhatsz?
Egy átlag két-három milliós motor megvétele és fenntartása nagyon sok pénzbe kerül. Talán a gumi a legsokkolóbb tétel. Számold ki, mennyit spórolsz egy ilyen szett megvásárlásával, és vesd össze egy esetleges gumihiba miatti “bukta” költségeivel.
Sok ilyen gumit felszereltünk már, melyeket ügyfeleink hoztak. De minden szerelés előtt tisztázzuk a tulajjal, hogy mit vállal be ezzel. Mi nem forgalmazunk ilyeneket.
FONTOS! Ne téveszd össze a vágott gumit a pályán leharcolt utcai sportgumival. Azok max. csak kopottak, de ettől még óvatosan használhatóak utcán is.