1038 Budapest, Szentendrei út 281.
Tel:+36(1)240-4878;
Mob:06(20)471-6071

Motorgumi centrírozás

Semmi sem kerek. Még a legprecízebben kivitelezett versenyabroncsok sem. Megfelelő súlyok használatával az abroncs tökéletlenségét kompenzáljuk. A súly mennyiségét a motorgumi minősége, felépítése határozza meg. Dinamikusan, géppel súlyozunk. A felni kialakításától függően használunk peremre ragasztható “súlymatricát” illetve a küllő szárára biggyeszthető “bogyókat”. Ha a felni szélessége megengedi, én előnyben részesítem a ragasztott kivitelt. Nem kell tőle félni, a felni megfelelő tisztítása után rendkívül jól tapad. Ráadásul a növekvő sebességgel a centrifugális erő is mellettünk áll, tehát 300-nál sem tud elszállni a cucc.

Sok vita keletkezik a hátsó kerék kiegyensúlyozásának fontosságáról. Elég érv a meggyőzésre, hogy minden motorgyártó súlyozza a hátsókat is. Nem pazarolnának ólmot tonnaszámra, ha nem lenne szükséges a dolog.

A motorgumik oldalfalán általában jelölik az abroncs legkönnyebb pontját. Ide illik kerülnie a szelepnek, így talán kevesebb súlyt igényel a kerék. Ez persze nem mindig van így. Néha az ajánlott felszerelési helyzet ellenére nagyon sok súlyt igényel a kerék. Ilyenkor leengedjük, majd a felnihez képest 90-180 fokkal elforgatjuk az abroncsot. Sokszor meglepően nagy a különbség a helyzetek között.

A művelet elvégzéséhez speciális motorkerék tengelyre és befogóra van szükség. Plusz a számtalan motorvariációhoz különböző adapterek. Sok motortípus korrekt rögzítéséhez speciális adapterek kellenek. (BMW-k, MV AGUSTA, DUCATI-k…)

A gépre helyezve a kerékcsapágyak fáradásának legkisebb jeleit is észlelni tudjuk.

A centrírozás munkadíja kézben hozott kerék esetén bruttó 2900 Ft/kerék. (az árváltozás jogát fenntartjuk)

 

      

Parse Time: 1.202s