1038 Budapest, Szentendrei út 281.
Tel:+36(1)240-4878;
Mob:06(20)471-6071

« vissza

Diagonál vagy radiál abroncsot válasszak?

p>Diagonál: 
Nevét onnan kapta, hogy a szövetszálak a gumi peremén kezdődnek, és átlósan (diagonálisan) jutnak el a másik peremig.
A futófelületet (mintázatot) vulkanizálással vitték fel az abroncsra. Gördülési zaja jóval alacsonyabb a korszerű radiál gumikénál. 
Gyártásakor egyforma minőségű nyersanyagot használnak fel a teljes abroncson, ellenben a radiál guminál terhelési pont szerint válogatják össze. Méretmegadás coll * felni átmérő. 
Hátránya: 
Oldalfala ugyanolyan merev, mint a futófelülete, így a rugózási komfortja csekély. 
Oldalvezető képessége (irányíthatósága) gyenge, mivel a futófelület és az oldalfal aránya 1:1 (négyzet alakú) 
Tapadása rosszabb, jobban melegszik és gyorsabban kopik.
Előnye: 
Egyszerűség, a fentebb leírtak miatt jóval erősebb is ez által kevésbé sérülékeny. 
Ellenállóbb a kátyúkkal, úthibákkal szemben. (MO-ra ideális :)) Igen könnyedén javítható. 

Radiál: 
Jó néhány évtizeddel ezelőtt jelentek meg az ún. radiál abroncsok, melyekben a kordszálak sugárirányban helyezkednek el. 
Mivel azonban ezek a kerületi erőket nem tudják felvenni, ezért újabb rétegeket (övet) is be kellett építeni a kerület mentén. 
Előnye: 
Jobb úttartás, kevésbé érzékeny az út egyenetlenségeire. 
Sokkal rövidebb fékút. 
Hátránya: 
Zajosabb és jóval drágább az előállítása.

Parse Time: 1.123s